TinusTuning; classic Volvo performance parts   slogan tinustuning

  Home
  Produkten
  MotorrevisieMotor revisie
  Krukassen, drijfstangen, zuigersDrijfstangen + zuiger
  MotorrevisieStroker kits
  Nokkenassen en toebehorenNokkenas en toebehoren
  Koppen, kleppen, klepveren, tuimelaarsKop, klep, veer, tuimelaar
  Externe motordelenExterne motordelen
  Motor materialenMotor materiaal
  KoelingKoeling
  Elektrische componentenElektrische componenten
  CarburatieCarburatie
  InjectieInjectie
  UitlaatUitlaat
  AandrijflijnAandrijflijn
  OphangingOphanging
  AandrijvingStuurinrichting
  Velgen en remmenWiel en rem
  OverigOverige


  Informatie
  Montage- en inloopinstructie nokkenassenNokkenas instructie
  Opstart- en inloopinstructie motoren OHVMotor instructie B18/20/30
  Opstart- en inloopinstructie motoren OHCMotor instructie B21/23/230
  MotorolieMotorolie
  Weber DGV & DGSWeber DGV & DGS
  Weber DCOEWeber DCOE
  UitlijningUitlijning
  algemenevoorwaardenVoorwaarden
  GarantiebepalingenGarantie


  Contact
Like TinusTuning op Facebook



TinusTuning

    eur Copyright TinusTuning 2023.










Motorrevisie

Alle weergegeven prijzen zijn inclusief 21% btw.
All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.


Revisie cilinderkoppen (B16/18/20/30 en B21/23/230/234)
Prijs: B18/20: eur 740,-    B21/23/230: eur 590,-    B30: eur 950,-    (incl 21% btw)

klik ter vergroting klik ter vergroting TinusTuning kan uw kop reviseren zodat deze weer vele jaren mee kan. Hierbij wordt uw kop voorzien van nieuwe klepgeleiders, nieuwe kleppen, harde klepzetels (ongelode benzine en LPG) en wordt de kop gereinigd, gevlakt en voorzien van nieuwe vriespluggen. Indien gewenst kunnen aanvullend aanpassingen verricht worden voor meer vermogen: het specialistische 'flowen' van de kop. Dit kan in verschillende gradaties, afhankelijk van uw toepassing en wensen. Zie hieronder.
Naar wens kan uw B16/18/20/30 kop tevens opnieuw in kleur gespoten worden, en kan uw B21/23/230/234 kop gewetblast worden.


Upgrade cilinderkoppen B18/B20 (geflowd)

klik ter vergroting Voor het vergroten van het vermogen van de motor kan (onder andere) de flow en verbrandingseffcientie van de cilinderkop verbeterd worden. De expertise van TinusTuning wordt dan verwerkt in uw cilinderkop. Dit kan varieren van de kleine verbeteringen van een Fase 1 kop voor dagelijks gebruik, tot vergaande bewerkingen van een Fase 4 of 5 kop voor rally of race gebruik. Hieronder zijn de faseringen en prijzen weergegeven voor deze bewerkingen voor B20 koppen (ook voor B18 leverbaar). Let wel: de prijzen zijn enkel voor de 'upgrade' bewerkingen, en zijn dus aanvullend op de kosten van een standaard revisie (zie boven) en exclusief klepveren (indien nodig).

B20 kop bewerking Fase 1: eur 225,- incl 21% btw (eur 186 ex btw)
Voor normaal gebruik
Verbrandingskamer licht bijgewerkt
Kleine verbetering van de poorten
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - standaard maat (of iets groter)

B20 kop bewerking Fase 2: eur 550,- incl 21% btw (eur 455 ex btw)
Voor normaal tot licht sportief gebruik
Sterk aangepaste verbrandingskamer (CNC gefreesd)
Kleine verbetering van de poorten
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - meestal 44 + 37 mm

B20 kop bewerking Fase 3: eur 750,- incl 21% btw (eur 620 ex btw)
Voor sportief gebruik / milde rally
Sterk aangepaste verbrandingskamer (CNC gefreesd)
Verbeterde poorten (maar niet sterk vergoot ivm behoud stroomsnelheid lage toeren)
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - meestal 44 + 37 mm (of groter)

B20 kop bewerking Fase 4: eur 1050,- incl 21% btw (eur 868 ex btw)
Voor sterk sportief gebruik / hoge snelheid rally
Sterk aangepaste verbrandingskamer (CNC gefreesd)
Poorten vergroot en geoptimaliseerd (CNC gefreesd)
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - meestal 46 + 38 mm

B20 kop bewerking Fase 5:
Voor maximaal vermogen - race gebruik
Maatwerk - op aanvraag


Upgrade cilinderkoppen B23/B230 (geflowd)

klik ter vergroting Voor het vergroten van het vermogen van de motor kan (onder andere) de flow en verbrandingseffcientie van de cilinderkop verbeterd worden. De expertise van TinusTuning wordt dan verwerkt in uw cilinderkop. Dit kan varieren van de kleine verbeteringen van een Fase 1 kop voor dagelijks gebruik, tot vergaande bewerkingen van een Fase 4 of 5 kop voor rally of race gebruik. Hieronder zijn de faseringen en prijzen weergegeven voor deze bewerkingen voor B230 koppen - zowel 530 als 531. Let wel: de prijzen zijn enkel voor de 'upgrade' bewerkingen, en zijn dus aanvullend op de kosten van een standaard revisie (zie boven) en exclusief klepveren (indien nodig).

B230 kop bewerking Fase 1: eur 175,- incl 21% btw (eur 145 ex btw)
Voor normaal gebruik
Standaard verbrandingskamer (zowel 530 als 531 koppen)
Kleine verbetering van de poorten
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - standaard 44 + 35 mm of iets groter

B230 kop bewerking Fase 2: eur 550,- incl 21% btw (eur 455 ex btw)
Voor normaal tot licht sportief gebruik
Sterk aangepaste verbrandingskamer (CNC gefreesd) aangepast op 530 of 531 kop-type
Kleine verbetering van de poorten
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - meestal 46 x 38 mm afhankelijk van de exacte toepassing

B230 kop bewerking Fase 3: eur 750,- incl 21% btw (eur 620 ex btw)
Voor sportief gebruik / milde rally
Sterk aangepaste verbrandingskamer (CNC gefreesd) aangepast op 530 of 531 kop-type
Verbeterde poorten (maar niet sterk vergoot ivm behoud stroomsnelheid lage toeren)
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - meestal 46 x 38 mm

B230 kop bewerking Fase 4: eur 1050,- incl 21% btw (eur 868 ex btw)
Voor sterk sportief gebruik / hoge snelheid rally
Sterk aangepaste verbrandingskamer (CNC gefreesd) - alleen 531 koppen
Poorten vergroot en geoptimaliseerd
Geoptimaliseerde klepzittingen
30 graden back-cut op de kleppen - meestal 46 x 38 mm of groter

B230 kop bewerking Fase 5:
Voor maximaal vermogen - race gebruik
Maatwerk - op aanvraag


Motorrevisie en upgrades (B16/18/20/30 en B21/23/230/234)
Prijs: B18/20: 4200,-    B21/23/230: 4000,-    (incl 21% btw)

klik ter vergroting TinusTuning kan uw Volvo motorblok reviseren waarna uw motor weer beter dan nieuw is. Uiteraard kunt u diverse aanvullende wensen laten doorvoeren zoals meer vermogen, gebalanceerde draaiende delen, of andere specifieke wensen. Alles is in overleg naar uw wensen en budget. TinusTuning streeft naar hoge kwaliteit en levert maatwerk. We hebben daarom geen kant-en-klare motoren op voorraad maar bouwen graag een motor naar uw specifieke wensen.


TinusTuning !TOP! motor:   B18 2.2, 2.3 of 2.4 ltr !  /  B20 2.4, 2.5 of 2.6 ltr !  /  B230 2.5 of 3.0 ltr !
Prijs: zie stroker kits

klik ter vergroting TinusTuning heeft geheel nieuwe, sterk verbeterde krukassen, drijfstangen en zuigers ontwikkeld waarmee een significant grotere cilinderinhoud en daardoor veel soepelere en krachtige motor verkregen kan worden. We hebben in eigen beheer geproduceerde kits voor de B18 (2.2, 2.3 of 2.4 liter motorinhoud), de B20 (2.4, 2.5 of 2.6 liter) en B230 (2.5 of 3.0 ltr). Zie stroker kits voor meer info.


Gereviseerde tuimelaars en tuimelaaras
Prijs: 380,-    (incl 21% btw)

klik ter vergroting De tuimelaars en as van de B18/B20/30 motoren kunnen behoorlijk slijten, waardoor de klepspeling niet meer goed afgesteld kan worden en de kleppen veel lawaai maken. TinusTuning biedt revisie aan van de tuimelaars + as waarbij de tuimelaars-puntjes geslepen worden (50,-) en de as naar een ondermaat geslepen wordt en bijpassende lagerbussen geplaatst worden. Ook kan gekozen worden voor een geheel nieuwe tuimelaaras met extra wanddikte (meeprijs 50,-) en/of met een nikasil coating en teflon lagerbussen (meerprijs 180,-). Informeer naar de mogelijkheden.


Deel-revisie
Prijs: Informeer naar de mogelijkheden/voorwaarden

klik ter vergroting U sleutelt zelf, maar heeft eureurn of meer specifieke onderdelen die gereviseerd dienen te worden? Dat is uiterarad ook geen probleem. We verzorgen graag het boren en honen van cilinders, vervangen van specifieke lagers, vlakken van kop en blok, etcetera. Neem contact op via info@tinustuning.nl en informeer naar de mogelijkheden.



Overige losse motordelen
Prijs: informeer

klik ter vergroting TinusTuning kan alle losse onderdelen leveren om uw motor te reviseren of te upgraden. Losse lagers, zuigers, drijfstangen, nokkenassen, etc. We leveren alle standaard motoronderdelen en vrijwel volledig uit voorraad. Daarnaast kunnen we maatwerk producten leveren zoals afwijkende zuigers of drijfstangen, speciale koppakkingen, bijzondere kleppen, sterkere koppelingen, etc.


Voor bestellingen of produktgerichte vragen, mail : info@tinustuning.nl


Alle weergegeven prijzen zijn reeds inclusief 21% btw.
All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.






Website and contents eur Copyright TinusTuning 2023.