Aandrijving
Alle weergegeven prijzen zijn reeds inclusief 21% btw. All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.
Nieuwe lichtgewicht + gebalanceerde vliegwielen B18/20/30/21/23/230 etc.
Prijs: B18/20/B230: eur 435,- (incl 21% btw)
Een lagere roterende massa resulteert in een snel oppakkende motor, snellere acceleratie en bevordert het snel terugvallen van het toerental tijdens schakelen.
Deze geheel nieuwe vliegwielen zijn vervaardigd uit chromemolybdeen met een geintegreerde starterkrans. Hierdoor hebben deze vliegwielen een erg laag gewicht en
vooral ook weinig massa aan de buitendiameter. Gewicht zit rond 4 eur 5 kg afhankelijk van type.
Race vliegwielen B18/20/30/21/23/230 etc.
Prijs: informeer
Voor de race (en rally) zijn nieuwe chromemolybdeen vliegwielen leverbaar ten behoeve van 184mm race koppelingen (eventueel bij te leveren). Uiterst laag gewicht,
maar we de stevigheid van chromemolybdeen (in tegenstelling tot het minder sterkere aluminium).
Verlichte + gebalanceerde originele vliegwielen B18/20/30/21/23/230 etc.
Prijs: B18/20 en B21/23/230: eur 275,- (incl 21% btw)
Een lagere roterende massa resulteert in een snel oppakkende motor, snellere acceleratie en bevordert het snel terugvallen van het toerental tijdens schakelen.
Deze verlichte vliegwielen zijn gebaseerd op de orginele vliegwielen, waarbij met name aan de buitendiameter massa verwijderd wordt. De prijs is 275,- inclusief
balanceren en incl 21% btw, op basis van inruil van een standaard (oud) vliegwiel. Het gewicht van het B230 228mm verdiepte enkelmassa vliegwiel zit rond de 8,4 kg.
Het gewicht van een vlak B18/20 vliegwiel zit rond de 5,7 kg. Naar wens is ook circa 7 kg mogelijk.
Versterkte koppelingen B18/20/30/21/23/230 etc.
Prijs: informeer
Bij grote vermogenstoenames zijn de standaard koppelingen niet meer afdoende. Er is keuze uit versterkte drukgroepen (met zwaardere veerspanning), koppelingsplaten met andere frictiemateriaal, evenals multi-plaat race koppelingen met kleine diameter. Informeer naar prijzen en mogelijkheden.
Adapterplaten voor Ford T9
Prijs: eur 270-285,- (incl 21% btw)
De Ford T9 versnellingsbak is een compacte en sterke versnellingsbak met een 5e versnelling met een 'overdrive' verhouding. De Ford T9 is een veel gebruikte bak in onder andere de Ford Escort, Capri, Taunus, Granada en Sierra. Met onze TinusTuning adapterplaten (CNC gefreesd) kunt u de T9 bak achter uw B18/B20 koppelen. De T9 bakken zijn geleverd met 3 verschillende lengtes prise assen (ingaande assen). Geef aub even door wat de lengte is van de ingaande as op uiw bak, en dan kunnen we er de juiste adapter bij leveren: De adapter voor de korte as (176 mm) is 270,- incl btw. De adapter voor de medium (194mm) en lange (207mm) assen is 285,- incl btw. Eventueel kunnen we ook aanvullende onderdelen leveren zoals koppelingsplaat en de flens (Yoke) van de uitgaande as die met een kruisstuk te koppelen is aan de Volvo aandrijfas. Daarnaast leveren we ook upgrade tandwielsets voor hogere vermogens, close ratio sets, en andere toebehoren. Informeer naar de mogelijkheden.
Adapterplaat BW35 naar AW70/AW71/AW72 conversie.
Prijs: eur 225,- (incl 21% btw)
De BW35 automaat is een vrij zwakke versnellingsbak met slechts 3 versnellingen. Als upgrade hebben we daarom een CNC gefreesde adapterplaat zodat u de AW70/71/72 bak kunt gebruiken achter uw B18/B20 motor. Dit is een technisch veel betere en sterkere bak, en heeft 4 versnellingen waarbij de 4e versnelling een 'overdrive' verhouding heeft. Een zeer aanzienlijke reductie van het toerental op de snelweg dus. De adapterplaat wordt bevestigd tussen het AW7x bellhouse en de bak zelf. De dikte van de adapter (20mm) dient daarom van de bellhouse verwijderd te worden. Naar wens kunnen wij dit ook voor u verzorgen.
Omgelaste koppelingshuizen voor M46/M47 achter B18/B20.
Prijs: eur 185,- (incl 21% btw)
Voor het plaatsen van een M46/M47 achter de B18/B20 motoren hebben we omgelaste koppelingshuizen. Hierbij wordt het voorste deel van een B18/B20-M41/M41 koppelingshuis
aan het achterste deel van een B23/B230-M46/M47 koppelingshuis gelast. Deze twee koppelingshuizen dienen dus te worden ingeleverd. De koppelingshuizen kunnen naar
keuze met aansluiting voor hydraulische of mechanische (kabel) koppeling geleverd worden.
Steekas upgrade Spicer achteras
Prijs: informeer
Bij zware race en rally omstandigheden worden de twee steekassen in de achteras erg zwaar belast. Al jaren is bekend dat de steekas (inclusief remtrommel en wiel) kan afbreken. TinusTuning biedt hiervoor een oplossing met een vele malen sterkere steekas, groter lager, en aansluiting van de remtrommel met splines (in plaats van conische passing met eureurn spie). Vanwege de noodzaak voor veiligheid van rally en race is de deze upgrade zelfs FIA gehomologeerd.
Achteras / differentieel revisie.
Prijs: informeer
Het reviseren van een achteras is een zeer specialistische klus. Het vervangen van de wiellagers is iets wat u bij een garagebedrijf kunt laten doen, maar het
reviseren en nauwkeurig afstellen van het differentieel is een vak apart. Wij kunnen uw achteras geheel reviseren waardoor deze weer zo goed als nieuw is.
Naar wens kunnen we ook de eindoverbrenging aanpassen en/of een ander differentieel plaatsen, zoals een limited slip of locker differentieel. Er zijn diverse
mogelijkheden, dus neem voor meer info aub even contact op via info@tinustuning.nl
Aandrijfas / cardanas revisie.
Prijs: informeer
Wij kunnen uw aandrijfas laten reviseren, inkorten, verlengen en (heel belangrijk) balanceren. De prijs is afhankelijk van de benodigde tijd en onderdelen.
Voor meer info en een prijsindicatie stuur aub even een emailtje naar info@tinustuning.nl.
Poelies voor dynamo en krukas B18/20/30/21/23/230 etc.
Prijs: informeer
Onder hoogtoerige omstandigheden kan het wenselijk zijn om een kleinere (underdrive) krukaspoelie te monteren om overbelasting van dynamo en waterpomp te voorkomen.
Ook kan gekozen worden om alleen een grotere (underdrive) dynamopoelie te monteren zodat de waterpomp wel op vol toeren draait. Daarnaast zijn standaard maat
aluminium krukaspoelie leverbaar ter vervanging van de standaard ijzer exemplaren (die onder zware belasting kunnen bezwijken). Tevens oplasbare verstevigingplaat
leverbaar ter versteviging van de standaard ijzeren poelie.
Voor bestellingen of produktgerichte, mail : info@tinustuning.nl
Alle weergegeven prijzen zijn reeds inclusief 21% btw.
All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.
Website and contents eur Copyright TinusTuning 2023.
|