TinusTuning; classic Volvo performance parts   slogan tinustuning

  Home
  Produkten
  MotorrevisieMotor revisie
  Krukassen, drijfstangen, zuigersDrijfstangen + zuiger
  MotorrevisieStroker kits
  Nokkenassen en toebehorenNokkenas en toebehoren
  Koppen, kleppen, klepveren, tuimelaarsKop, klep, veer, tuimelaar
  Externe motordelenExterne motordelen
  Motor materialenMotor materiaal
  KoelingKoeling
  Elektrische componentenElektrische componenten
  CarburatieCarburatie
  InjectieInjectie
  UitlaatUitlaat
  AandrijflijnAandrijflijn
  OphangingOphanging
  AandrijvingStuurinrichting
  Velgen en remmenWiel en rem
  OverigOverige


  Informatie
  Montage- en inloopinstructie nokkenassenNokkenas instructie
  Opstart- en inloopinstructie motoren OHVMotor instructie B18/20/30
  Opstart- en inloopinstructie motoren OHCMotor instructie B21/23/230
  MotorolieMotorolie
  Weber DGV & DGSWeber DGV & DGS
  Weber DCOEWeber DCOE
  UitlijningUitlijning
  algemenevoorwaardenVoorwaarden
  GarantiebepalingenGarantie


  Contact
Like TinusTuning op Facebook



TinusTuning

    eur Copyright TinusTuning 2023.










Injectie en aanverwanten

Voor de B18/20/30 en B21/23/230/234 motorenmotoren zijn onder andere de onderstaande onderdelen ten behoeve van de brandstofinjectie (inclusief ontsteking) leverbaar.

Alle weergegeven prijzen zijn reeds inclusief 21% btw.
All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.


Volledige B20E/B20F D-jet vervangingskit
Prijs: zie omschrijving

klik ter vergroting Het Bosch D-jet injectiesysteem van de B20E en B20F is na 50 jaar dienst vaak niet erg betrouwbaar meer. Met name de injectoren, gasklepsensor en MAP sensor zijn storingsbronnen. De computer (ECU) en MAP sensor soms al een keer uitgewisseld, en passen daardoor niet meer volledig bij de originele setup. Daarnaast is het systeem zeer beperkt in staat om veranderingen/upgrades aan de motor op te vangen. Om in eureurn keer van al deze problemen verlost te zijn heeft TinusTuning een volledige moderne upgrade kit. De standaard kit bestaat uit een volledige D-jet vervanging met nieuwe moderne injectoren, nieuwe kabelboom, nieuwe ECU (Maxxecu), een uitlaatgassensor, en nieuwe gasklepsensor. Deze kit is een 'plug&play' vervanging van het oude D-jet systeem. Het nieuwe systeem beschikt echter over een zogenaamde breedband lambda-sonde (Bosch LSU4.2) die in de uitlaat geplaatst wordt. In tegenstelling tot het oude 'starre' systeem, meet het nieuwe systeem de uitlaatgassen en past daarop continue het mengsel aan zodat in alle omstandigheden een perfect memgsel verkregen wordt. Het systeem wordt voorgeprogrammeerd en is daarmee startklaar. En doordat het systeem zelflerend is, past het zich perfect aan aan de specifieke eigenschappen van uw motor. Prijs is 2490,- incl 21% BTW. (Wanneer u zelf onze basis-kabelboom op maat maakt en de stekkers er aan zet, is de prijs 1990,- incl BTW.)

Deze basis vervangingskit vormt een enorme stap vooruit in de techniek. Naar wens kunnen we dit systeem zelfs nog uitbreiden. Zo kunnen we bijvoorbeeld ook de verdeler van de ontsteking geheel laten vervallen en de ontsteking ook door de nieuwe ECU laten regelen. Of bijvoorbeeld de koudestart omloopklep (auxilary valve) vervangen door een electronische. Kortom, diverse uitbreidingsmogelijkheden zijn mogelijk.


Reparatie koude start unit (B20E/F en B30E)
Prijs: op aanvraag (circa 100,- tot 150,-)

klik ter vergroting Uw oude koude start unit (onderdeel van de Bosch injectiesystemen op de B20E en B20F) kan in veel gevallen gerepareerd worden. Informeer naar de mogelijkheden van reparatie/revisie, of eventueel (indien niet reparabel) de aanschaf van een nieuwe unit.


Benzinedrukmetertje + T-stukje
Prijs: eur 49,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Met name zijstroom carburateurs kunnen gevoelig zijn voor de brandstofdruk. Om de brandstofdruk te kunnen monitoren is deze handige in-line drukmeter de oplossing. Wordt geleverd als een setje met een metertje en een T-stuk adapter die in de aanvoerleiding gezet kan worden. Handig voor het correct afstellen van de brandstofdruk.


Injectorgaten afdoppluggen
Prijs (set 4): eur 10,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Bij het gebruik van carburateurs op een (voormalige) B20/B30 E en F injectie kop dienen de injectorgaten afgesloten te worden. Met deze kleine vriespluggen kunnen de injector uitsparingen in de kop eenvoudig en netjes afgedopt worden.



Getrapte ringen spruitstukken B18/20/30: 2 en 5 mm
Prijs: eur 9,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting De B20E/F en B30 maken gebruik van tapeinden waarmee zowel het inlaat- als uitlaatspruitstuk mee aan de kop gemonteerd zit. Hierbij kan spraken zijn van een dikteverschil in de flenzen van beide spruitstukken waardoor de tapeinden scheef getrokken worden en/of de spruitstukken niet goed tegen de cilinderkop aan trekken. Als oplossing hebben we zeer degelijke roestvaststalen ringen ontwikkeld met een 'stapje' er in. Keuze uit een stapje van 2 of 5 mm.


Voor bestellingen of produktgerichte vragen, mail : info@tinustuning.nl


Alle weergegeven prijzen zijn reeds inclusief 21% btw.
All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.






Website and contents eur Copyright TinusTuning 2023.